2016. március 22., kedd

Argentína, 11. nap Utazás Saltából Buenos Airesen át El Calafate városába

 Egy rövid alvás maradt még Saltában, mert kora reggel már kelnem kellett, hogy elérjem a Buenos Airesbe tartó repülőjáratot. Felszálltam a helyközi buszjáratra, amelyen nem kevesen utaztak, hiszen a szomszédos településekről velem ellentétben munkába indultak, kicsit furcsán is néztek a hátizsákos fiúra a helyiek. Az El Calafate-ba tartó járatom indulásáig maradt még két órám a fővárosban, így elmentem még egy rövid sétára a tengerpartra. Mivel nem voltam túl kipihent az állandó utazások után, gondoltam, hogy azt a kis időt, amíg le nem szállunk Patagóniába, alvással töltöm, de egy kedves argentin pár megakadályozott benne. A hölgynek ugyanis rögtön feltűnt, hogy nem vagyok odavalósi, és szeretett volna hosszasan kifaggatni, ki vagyok, honnan és miért jöttem, tehát kíváncsiak voltak rám és folyamatosan szóval tartottak. Így az alvásból nem lett semmi, ellenben meghívtak magukhoz La Platába, ha az életben egyszer még visszatérek Argentínába. 
 Leszálltam tehát az El Calafate-i reptéren, ahonnan kisbusz vitte a turistákat a városközpontba, Mindenkitől megkérdezték, hová akarnak utazni, és annak megfelelő, legközelebbi helyszínen tették ki az utasokat. Így aztán hamarosan meg is érkeztem az előre lefoglalt hostelbe. Alig hogy bejelentkeztem, a másnapi gleccsertúrát illetően rögtön kapcsolatba kerültem egy holland párral és egy angol sráccal, akik költséghatékonysági okokból újabb társat kerestek maguk mellé az útra. Gyorsan meg is beszéltük a másnapi utazás részleteit, és a hostel által alkalmazott srác is nagyon készséges volt a túra szervezését illetően. Mindent megtett annak érdekében, hogy a lehető legjobban jöjjünk ki anyagilag, végigtelefonálta az összes ismerős taxist és fuvarszervezőt másnapi kirándulásunk érdekében. Így aztán kaptunk egy viszonylag baráti. 2000 pesós ajánlatot, amiben benne volt a sofőr fizetése (550 peso), a nemzeti park belépője (260 peso), és a vezetett minitúra a Perito Moreno gleccseren (1200 peso).         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése